fredag 16. januar 2009

I dag

Må jeg si at det har vært en drittdag uten like..  Slit å stå opp, lang skoledag, jobben etterpå (som var ganske umotiverende fordi det var så få der), og tanken på å være hjemme alene hele helga og jobbe med skoleoppgaver.. I tillegg har det blitt vinter her, noe som opprinnelig er fint, jeg liker kulda og snøen, men ikke isen!! Det har blitt så glatt ute nå (igjen) at det er nesten så opegående norsk ungdom må slenge seg rundt og kjøpe brodder. Det gjør jeg bare ikke.

Når jeg endelig kom hjem, gikk jeg heldigvis til postkassa først.. Oppi den lå det en hentelapp, adressert til meg, og når jeg så avsenderen, løftet munnvikene seg plutselig opp i et stoooort smil!
Den var nemlig fra Yolanda, min nære kollega fra jeg jobbet i Tarragona! Sprang nærmest til postkontoret for å hente den, og pakket den opp som det første jeg gjorde når jeg kom inn døra. 
Der var det et meget koslig brev, skrevet på engelsk, som i hvert fall klarte å frambringe en liten tåre i øyekroken. Det var også en cd med bilder der, som jeg putta inn i macen så fort som mulig. Utrolig rart å se igjen alle barna, de var akkurat like herlige som når jeg forlot spania. Rart å tenke på at det er et år siden jeg satte meg på flyet ned dit, men det vistes tydelig på bildene, for alle barna var blitt så store! De hadde begynt å gå noen av dem, og gliste til kameraet med et par tenner i munnen.
Det var koselig pakke å få på fredagsettermiddag! Plutselig ble dagen så mye lysere!
Nå lengter jeg bare tilbake til spania, og alle sammen.. Var så godt å se alle igjen, selvom det bare var på bilder. Me gusta Baobab, falto todo, y cada uno! Besos!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så koselig å høre, Hélen!
Flott at helga di ble en opptur alikevel. Håper du ble fornøyd med historie prosjektet ditt. Takk for koselig sms.
Klem fra mamma