søndag 28. desember 2008

Juletid...

Jula glir over i det nye året, snart er alt som heter advent, juleferie og julegaver over. For min del har den så vidt begynt..
Det er det fine med å ha skilte foreldre, det blir 2 av alt i feriene, og akkurat nå sitter jeg på bastø fosen (som utrolig nok har trådløst nett) og prøver å knote ned noen linjer.
Jula så langt har vært spesiell på flere måter. Jeg har feira med andre personer enn jeg tidligere er vant med, og også med færre personer enn jeg er vant med.
Det var veldig rart å feire sin første jul uten lillesøstra si for eksempel, for uansett om vi har vært på den ene eller andre siden, har vi alltid feira sammen. Men ikke i år.. 
Hadde det fint begge to da, så nå har vi bevist at vi overlever det og :P

Kan jo benytte litt plass her til å takke for alle julegavene jeg har fått, gavekortene kommer særdeles godt med ettersom jeg nå er rimelig blakk, og ikke har noen fremtidlige utsikter til å bli spesielt rik heller, i nærmeste framtid. Da tar man alt man får :P
Det eneste jeg virkelig har save "her sør" er snø.
Når vi dro fra trondheim var bakken dekket av dette hvite stoffet (dog veldig hardt og isete, men det var i hvert fall hvit jul på byåsen!)
Her har jeg måttet ta til takke med litt rim på bakken.. Vinteren er ikke som den en gang var!
Jeg er vel egentlig ikke noe spesielt glad i kulda, men snøen, den liker jeg. Og når det likevel skal være så kaldt, kan det likegodt være snø der og! Det gjør liksom kulda 10 hakk bedre med en gang :P

Tjo hopp, nå skal jeg nye utsikten over oslofjorden! :P

1 kommentar:

Anonym sa...

nå har du fått masse snø her i trondheim :-P mer enn det har vært på 33 år rundt denne tiden :-)