lørdag 15. mars 2008

Dixieland, Dixieland!

Her i Tarragona yrer der av liv for tiden! Det er nemlig Dixieland-festival her, en årlig festival, som i år feirer sitt 15 år, så det er ekstra fullspekket med artister og musikk overalt. Dixie-musikk er en sjanger nærliggende jazz, det vil si behagelig musikk å høre på.

Så langt har jeg rukket å fått med meg 3 eventer. Kunne egentlig fått med meg mer, for festivalen startet allerede 11 mars, og varer helt ut den 16. Konserter er det hele dagen lang, og på alle tenkelige plasser, f.eks midt på ramblaen, på diverse café’er & barer, eller på teateret. Det er nemlig ikke sånn festival som vi er vant med hjemme, at det er rigga til på en plass, med en gedigen scene hvor alle konsertene spilles. Nei da, her kommer musikerne rundt til alle og enhver som vil høre på. Jeg har vært på rambla Nova og hørt på Les  Zauto Stompers, og vært på Teatre Metropol og fått med meg Divinas & D’Band og Esclat Gospel Singers & Big Mama. Herlig musikk! Tenker det blir litt mer i dag, lørdag også. Hvis dere vil vite mer om Dixielandfestivalen, klikk dere inn på http://www.dixielandtarragona.cat og velg engelsk som språk, hvis ikke dere er veldig gode i spansk ;)

Ingen kommentarer: